Τι μάς προσφέρει κάθε τροφή ανάλογα με το χρώμα της;


Έχεις ακούσει ποτέ τη φράση «φάε το ουράνιο τόξο»; Ή μήπως σού έχει πει ο διατροφολόγος σου ότι όσο πιο πολύχρωμο είναι το πιάτο σου τόσο και πιο υγιεινό είναι;
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά;

Καλό είναι το πιάτο σου να περιέχει πληθώρα φρούτων και λαχανικών διαφόρων χρωμάτων, ώστε να παίρνει ο οργανισμός σου όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται. Πάμε να δούμε τι σημαίνει το καθένα σύμφωνα με τον γιατρό Mark Hyman, ο οποίος έκανε το παραπάνω post στο Instagram:



Κόκκινο: Ντομάτα, γκρέιπφρουτ, καρπούζι
Περιέχουν καροτενοειδές λυκοπένιο, το οποίο βοηθά το σώμα να απαλλαγεί από τις ελεύθερες ρίζες.

Πορτοκαλί: Καρότο, μάνγκο, βερίκοκο, κολοκύθα, γλυκοπατάτα
Περιέχουν α-καροτένιο, το οποίο προστατεύει τον οργανισμό από τον καρκίνο, καθώς επίσης και β-καροτένιο, το οποίο το σώμα μετατρέπει σε βιταμίνη Α.



Πορτοκαλί/Κίτρινο: Ανανάς, μανταρίνι, παπάγια, πορτοκάλι, νεκταρίνι, ροδάκινο
Περιέχουν β-κρυπτοθαξίνη, η οποία βοηθά όλα τα κύτταρά να «επικοινωνούν» μεταξύ τους.



Κίτρινο/Πράσινο: Σπανάκι, καλαμπόκι, αρακάς, αβοκάντο, πεπόνι
Περιέχουν καροτενοειδή, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, τα οποία πιστεύεται ότι μειώνουν τον εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας (δυσκολίες κατά την κεντρική όραση) που έρχεται με τη γήρανση.



Λευκό/Πράσινο: Κρεμμύδι, σκόρδο, πράσο, σέλερι
Περιέχουν αντιοξειδωτικά φλαβονοειδή, τα οποία προστατεύουν τα κύτταρα από βλάβες.



Πράσινο: Μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών, κινέζικο λάχανο, λάχανο
Περιέχουν τις χημικές ουσίες σουλφοραφάνη και ισοκυανικό καθώς και ινδόλες, οι οποίες βοηθούν στην αντιμετώπιση του καρκίνου.



Κόκκινο/Μοβ: Παντζάρι, μελιτζάνα, μοβ σταφύλι, δαμάσκηνο, μύρτιλλο, κράνμπερις, φράουλα, κόκκινο μήλο
Τα αντιοξειδωτικά (γνωστά ως ανθοκυανίνες) σε αυτά τα φρούτα και λαχανικά προστατεύουν την υγεία της καρδιάς.

Σχόλια